A 2024-es PROGRAM TÖRÖLVE
7 NAPOS ALAP és HALADÓ VERSENYTRÉNING CLIPPER 68 VERSENYHAJÓVAL
+ RÉSZVÉTEL A KNOX-JOHNSTON CUP VERSENYEN
12 (vagy akár 24) elkötelezett vitorlázó jelentkezését várom
egy (vagy akár két) Clipper 68 versenyhajóra…
a 7 napos nyílt tengeri versenytréningre,
majd a hétvégi Knox-Johnston Cup
versenyre!
A tréning célja, hogy nyílt tengeri tapasztalatokat
szerezz a Clipper Round the World Race
29 csomó csúcssebességű tréning-versenyhajóján.
A tréning tömény gyakorlati oktatás
angol szkipper és első tiszt
irányításával.
A TRÉNINGEN TANULSZ, TAPASZTALSZ…
MAJD VERSENYZEL ÉS GYŐZÖL!
MAJD VERSENYZEL ÉS GYŐZÖL!
A képzés nem kezdőknek szól.
A résztvevőknek már rendelkezniük kell tengeri képesítéssel, valamint gyakorlattal.
Angol nyelvtudás szükséges.
A résztvevőknek legalább középszintű nyelvtudásra van szükségük. Az angol szkipper és első tiszt irányít.
Az adriaitól merőben szokatlan vizeken hajózunk.
A tréning a La Manche csatornában (Angol-csatornán) zajlik, angol kikötőket látogatunk meg. Az útvonal az időjárástól függ.
Saját felszerelés is szükséges.
Legyen meleg ruhád és csizmád. MUSTO óceáni viharruhát kapunk (kölcsön).
Tisztán gyakorlati hajózás.
Nincs elméleti oktatás, csak a gyakorlat magyarázata. Nincs vizsga és nincs képesítés.
7 nap a tengeren.
A manőverekre, a hajózásra és az ezzel kapcsolatos feladatokra koncentrálunk. Kevés kikötés, nincs városnézés és kirándulás.
Csapatmunka, őrszolgálat.
Navigáció, vitorlakezelés, rádiózás. Emellett néha jókora óceáni hullámok vagy sűrű köd járul, amik kihívások elé állítják a legénységet.
Knox-Johnston Cup
A záró hétvégén részt veszünk a Clipper flotta tulajdonosáról, az első szóló, non-stop földkerülő Sir Robin Knox-Johnstonról elnevezett szigetkerülő versenyen.
A versenyen mindig az a győztes hajó, amelyen egy világos cél érdekében hatékonyan együttműködő legénység dolgozik.
A tréningen a Clipper földkörüli verseny felkészítő programját teljesítjük.
A legénység gyakorol, küzd a győzelemért,
és mindenki nyer!
Official Clipper events images
A RÉSZLETEK
Indulás és érkezés: Gosport Marina, Portsmouth (UK)
Az első 2–3 nap tréningezés a Solenten, éjszakára kikötés a hazai kikötőben.
A hét második felében hajózás az Angol-csatornában,
maximum egy éjszakát töltünk brit kikötőkben
az angol parton, a többi éjszaka hajózással telik.
Utazás: Bp – London Gatwick (LGW) repülővel, Gatwick – Portsmouth vonattal (1h20′), komp Gosportba (5′)
Időtartam: 10 nap
Dátum:
2025. szeptember
Legénység: a legénységet helyi angol szkipper és első tiszt vezeti. A legénység minimum létszáma 10 fő, a maximum létszám 12 fő.
Részvételi díj tartalmazza: hajó, helyi szkipper és első tiszt, élelmezés a hajón, helyi adók, hajó üzemanyag, kikötői díjak, biztosítás, részvétel a Knox-Johnston Cup versenyen
Részvételi díj nem tartalmazza: egyéni fogyasztás a parton, utazási költségek (repülő, vonat, komp), személyes balesetbiztosítás az utazás teljes tartamára
Részvételi díj: kb. 3000–3400 EUR
Jelentkezés: 50% előleggel.
Második részlet: nyár közepén.
A legénységi lista nem a jelentkezés,
hanem az előleg befizetés sorrendjében töltődik.
A hajó(k) akkor indulnak, ha a minimális létszám megvan.
Töltsd le a részvételi feltételeket (PDF)
A TRÉNING PROGRAM
Indulás Budapestről egy reggeli londoni járattal. Érkezés a hajóra délután a Gosport Premier Marinában, Portsmouth (UK).
Első két nap: tréning a Solenten, éjszaka a Gosport Marinában.
A további napokon hajózás az Angol-csatornában max. 1 kikötéssel.
Péntek 18:00: visszaérkezés Gosportba, csatlakozás a többi versenyző csapathoz.
A tréning programot már több mint 6000 vitorlázó csinálta végig a Clipper Race 25 éves történetében. A versenyen csak azok vehetnek részt, akik végigcsinálták a három egyhetes felkészítő tréninget, melyek költsége alkalmanként 6000 GBP. Plusz a versenyszakasz díja…
TRÉNINGPROGRAM a tengeren:
Biztonság a tengeren: általános biztonsági szabályok, biztonsági felszerelések, ember a vízben gyakorlat: visszatérés vízben lévő emberhez (Bob, a bábu), majd egy önként jelentkező legénység kiemelése a vízből.
Vitorlakezelés (alapfokú): vitorlahúzás és bevonás, reffelés, vitorlacserék, trimmelés (30 méteres árbóc, több száz m² és súlyos vitorlák)
Vitorlakezelés (verseny): versenyvitorla csere, spinnaker kezelés és trimmelés (300 m² spi)
Manőverek: fordulás és perdülés, kormányzási technikák, versenytaktika, kötélmunkák, horgonyzás (horgonycsörlő nincs!)
Élet a hajón: őrszolgálati rendszer, éjszakai hajózás
Navigáció: árapályhajózás, radar, rádiózás, nappali és éjszakai navigáció a part mentén és a nyílt tengeren, tengeri meteorológia, útvonaltervezés
KNOX-JOHNSTON CUP
Péntek 18:00: csatlakozás a többi versenyző csapathoz.
Szombat: tréning a Solenten, este vacsora Cowesban,
Sir Robin előadása.
Vasárnap: verseny a Wight-sziget körül 3 szakaszon. Este kikötés a Gosport Marinában, díjátadó.
Hétfő: délelőtt indulás haza, érkezés Budapestre délután/este.
A Knox-Johnston Kupa a Clipper 68 és Clipper 70 versenyhajókkal a nagyhajós versenyzés örömének újraélesztésére jött létre. A Clipper Round the World Race nagyra becsült alapítója, Sir Robin Knox-Johnston tiszteletére elnevezett izgalmas verseny a Clipper Race stratégiai versenyelemeire építve a Wight-sziget körül zajlik.
A Knox-Johnston Cup nemcsak a dobogós helyezések megszerzéséről szól, hanem olyan extra taktikai pontok gyűjtéséről is, amelyek befolyásolhatják a végső helyezéseket. A 3 szakaszra osztott versenyen pontozó kapu, időmérős sprintek és a végeredmény befolyásoló, dupla pontokat hozó Joker-kártya is szerepel. A hajón és a kikötőben uralkodó lelkes csapathangulattal kombinálva ez a verseny dinamikus, magával ragadó és összességében szórakoztató élményt ígér a résztvevők számára.
A hétvége során lehetőség nyílik új emberekkel való találkozásra, kapcsolatépítésre és a barátokkal való közös időtöltésre, amit a klasszikus naplementés összejövetelek koronáznak meg, így a hétvége a vízen és a vízen kívül is emlékezetes marad.
Profi akciófotó csomagot hozol haza magaddal.
VERSENYPROGRAM:
Péntek 1800: csatlakozás a többi versenyző csapathoz. Ismerkedés a The Castle Tavernben.
Szombat:
-
Délelőtt manővertréning.
-
Ebéd.
-
Délután taktikai tréning.
-
Hajózás a rajt helyszínére Cowesba (Wight-sziget).
-
A verseny útvonalának, a három szakasz egyedi jellemzőinek bemutatása, majd vacsora, stratégiaalkotás és Sir Robin előadása következik.
Vasárnap:
-
Reggeli a fedélzeten és korai rajt a Cowes előtti rajtvonalnál.
-
Három szakaszos verseny, ahol az első helyezett és az időfutamok eredményének összesítése pontszámítási rendszer alapján történik.
-
Ha hozzáadjuk a pontozó kapuk és a Joker-kártya bónuszpontjait, akkor már csak találgatni lehet, hogy ki lesz a győztes, aki a Gosportban megrendezésre kerülő díjátadón átveheti az első Knox-Johnston Kupát.