Az ötkötetes Jachtnavigátor hajózási
enciklopédia negyedik kötete:
JACHTNAVIGÁTOR IV.
Gyakorlati témák, hogyan kössünk ki stresszmentesen vagy hogyan reffeljünk?
A KÖTET A KISHAJÓZÁS GYAKORLATI KÉRDÉSEIRŐL MINDENT ELMESÉL, AMIT A TENGERI HAJÓSOKNAK TUDNI ÉRDEMES!
- XV. Rész
Tengeri vitorlás és motoros kishajók: A vitorlások stabilitása, a vitorlázás elmélete mellett részletesen szó esik a tengeri vitorlás kishajók típusairól, felépítéséről, felszereléséről. Beszélünk a motoros, és a vitorlák alatt végzett manőverekről.A motoros kishajók típusairól, hajótest formákról és meghajtási módokról. A motoros hajós stabilitásáról és a manőverekről. Itt esik szó a dingiről is, valamint a vízi sporteszközökről is.
- XVI. Rész
A tengeri vitorlás és motoros nagyhajók: A vitorlás nagyhajók (iskolahajók) típusairól. Vitorlázat típusok, a rudazat, vitorlák, álló- és futókötélzet leírása, valamint a keresztvitorlázatú hajók vitorlamanőverei. Erről a témáról eddig magyarul ilyen részletesen még nem lehetett olvasni! A géphajókról is szó esik, hogy egyértelmű legyen, melyik teherhajó melyik.
XVII. Rész
Hajógépészet és hajóvillamosság: A hajók gépi berendezéseiről, a főgépről, az üzemanyag és kenőanyag ellátó-rendszerről, a hűtővíz-rendszerről, a kormánygépről és automata kormányról, a hajó más gépészeti berendezéseiről, valamint a hajó villamos hálózatáról és rendszereiről.
XVIII. Rész
Kötélmunkák és hajókarbantartás: A tengeren leggyakrabban használt csomókról és kötélmunkákról, valamint a hajók napi, havi és rendszeres éves ellenőrzési és karbantartási feladatairól.
XIX. Rész
Kikötői manőverek: Hogyan induljunk el a kikötőből, és kössünk ki szabályosan és stresszmentesen. Külön szó esik az egymotoros (egytestű vitorlások és egymotoros kisgéphajók) és a kétmotoros hajókról (katamaránok és kétmotoros kisgéphajók).
XX. Rész
Menetben: Kikötőtől kikötőig a tengeren. Az indulás előtti előkészületekről, a vitorlákról, vitorlamanőverekről, a szkipper és a legénység feladatairól, a menet közbeni rutinról és az őrszolgálatról.
XXI. Rész
Horgonyzás: A horgonyokról és a helyes horgonyzási manőverekről.
XXII. Rész
Különleges helyzetek: Mi a vihar? Hogyan készüljünk fel a viharra? Milyen taktikát kövessünk viharban? Hogyan oldjuk meg az olyan helyzeteket, mint a zátonyra futás, de arról is szó esik, hogy mit kell tennünk, ha vontatni kell a hajónkat, vagy nekünk kell mást vontára venni.
Függelék és online függelék
A kötet témaköreit támogató számos hasznos táblázat.
A legismertebb hazai hajózási szakkönyv kishajósoknak
Nincs hasonló részletességű tengeri hajósoknak szóló könyv magyar nyelven – de még nemzetközi viszonylatban sem. Én ismerem a szakirodalmat!
Nélkülözhetetlen a tengeren
Nem kell fejből tudni az egész könyvet, de ezek az ismeretek hozzátartoznak a tengeri szkipperek alapműveltségéhez.
A JACHTNAVIGÁTOR negyedik kötete a tengeri hajózás gyakorlati kérdéseivel foglalkozik. A hajók bonyolult műszaki eszközök, a kezelésükhöz és karbantartásukhoz sok-sok elméleti tudás és tapasztalat kell, hogy a szkipper és a legénysége biztonságosan és szakszerűen kezelhesse. A hajó önálló és önellátó logisztikai egység, és a tengeren nem jön a szerelő: menet közben minden feladatot és szükséges javítást magunknak kell megoldanunk. Ezekről a gyakorlati tudásokról szól ez a kötet.
A könyv adatai
Szerző: Horváth Csaba
Cím: Jachtnavigátor IV.
Alcím: Tengeri hajózás gyakorlata
Kiadó: Jachtnavigátor hajózási kiadó és könyvkereskedés
Kiadás éve: 2022. (13. kiadás)
Megjelenés dátuma: 2022. november 28.
ISBN: 978-615-89006-4-7
Borító: kemény karton
Kötésmód: cérnafűzött
Oldalszám: 800
Tömeg: kb. 2500 g
Méretek: 270 x 190 x 62 mm
Illusztrációk: színes fotók és rajzok
MENNYIBE KERÜL A KÖNYV?
28,895.- Ft
= 0,73 MANI
Mi az a MANI?
A MANI = MArina NIght, azaz egy átlagos adriai kikötői éjszaka díja. Ehhez a horvát ACI marinák 2022-es árait vettem alapul egy 46′ (14 m) egytestű hajóra. Megnéztem a téli és nyári szezon árait az összes kikötőben (kivéve a méregdrága Rovinjt), és kiszámoltam az átlagos értéket. Eszerint az ACI marinákban a téli szezonban átlagosan 95,94 €-ba kerül egy kikötői éjszaka, míg nyáron 110,79 €-ba. A kettő (éves) átlaga 103,36 €, ennyibe kerül egy 14 méteres egytestű hajónak a kikötői tartózkodás. Igaz, hogy ez 6–8 felé oszlik, de ha minden éjszakát kikötőben tölt a hajó, akkor a kikötői díj egy főre eső része is közel ennyi lesz.
1 MANI = 103,36 €, azaz kb. 39,500.- HUF (2023. október vége)
Fizetés
A megrendelést bankkártyával, banki átutalással vagy utánvéttel tudja kifizetni, készpénzzel nem.
A szállítás és csomagolás költsége
bankkártyás fizetés és átutalás esetén 2100.- Ft
utánvétes fizetés esetén 2433.- Ft
MEGRENDELÉS
A JACHTNAVIGÁTOR IV. megrendelése mellett
10% kedvezménnyel rendelhetők a Jachtnavigátor korábbi kötetei is!
Ha szeretne más könyveket is rendelni, használja a MINDEN KÖNYV megrendelő űrlapját!
Így minden könyvet egy dobozba csomagolnak!
1. lépés: Adja meg, hány példányt rendel az egyes könyvekből.
2. lépés: Ha van kuponkódja, írja be és nyomja meg a BEVÁLT gombot. A rendszer automatikusan módosítja az árakat.
3. lépés: Válasszon a fizetési és szállítási módok közül. Ha csomagponton szeretné átvenni a megrendelését, a megjelenő ablakban válassza ki a csomagpontot.
4. lépés: Ha kér értesítést a Jachtnavigátor következő köteteinek, illetve más új könyvek várható megjelenéséről, pipálja be a jelölőnégyzetet!
5. lépés: Adja meg a személyes adatait, valamint a számlázási/szállítási címét! Ha vállalkozás nevére kéri a számlát, pipálja be a „Vállalkozás számára rendelek” jelölőnégyzetet, és a megjelenő „Cégnév” mezőbe kezdje el begépelni a cégnevet. Válassza ki a felajánlott listából a megfelelő cégnevet, ezzel a cég összes számlázási adatát automatikusan kitölti a rendszer, a kötelezően megadandó adószámmal együtt. Ha magánszemélyként rendel, az adatait be kell gépelnie (de adószámot nem kell megadnia). Ha a számla- és postacíme eltér, vegye ki a pipát a „Postázási és számlázási adatok megegyeznek?” mezőből, és adja meg azt a címet, ahova a csomagot küldhetem. A megrendeléshez megjegyzést fűzhet: 1) csak az ügyfélszolgálat számára vagy 2) olyan megjegyzést, ami a számlán is szerepel a megjegyzés mezőben.
6. lépés: Pipálja be az adatkezelési hozzájárulási nyilatkozat jelölőnégyzeteit.
7. lépés: A „MEGRENDELEM A KÖNYVET!” gombra kattintva küldje el a megrendelését.
A megrendelést követően az e-mailben elküldött visszaigazolásban találja a letölthető e-előlegszámlát.
A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki, kérem.
Ha bankkártyával fizet:
- Az űrlap kitöltése után automatikusan átirányítjuk a Barion biztonságos felületére, ahol megadhatja kártyaadatait.
- Itt talál súgót a Barionos fizetéshez, ha szükséges.
- A sikeres fizetést követően a Barion oldaláról vissza fog érkezni a rendelés visszaigazoló oldalunkra.
- Ezt követően a rendszerünk pár percen belül e-mailben elküldi a e-előjegszámlát.
Ha az átutalásos fizetést választja
- A rendszerünk az űrlap kitöltése után fog küldeni egy e-mailt, amiben megtalálja a letölhető az e-előlegszámlát. Az utalási adatokat a számlán találja.
- A vételárat átutalhatja, vagy befizetheti bármelyik MagNet Bank fiókban – erre 8 nap áll majd rendelkezésére.
Szállítás
A délig beérkező megrendelések esetén a könyvet tartalmazó csomagot még aznap kezdik csomagolni és kiszállítani. A többi megrendelés másnap kerül a csomagba és a futárhoz. A csomagot a GLS általában 24 órán belül szállítja.
Sérült csomag
Sérült csomag esetén készítsen fotót a sérült csomagolásról és a sérült könyvről. Ezeket rövid leírással együtt azonnal küldje el nekem az alábbi e-mail címre. A kárigényt 3 napon belül áll módomban benyújtanom a futárszolgálatnak. A sérült könyvet természetesen kicserélem!
Ha kérdése van, hívjon (hétköznap 9:00-16:00) vagy írjon
+36-20/333-4642
Üdvözlettel: Horváth Csaba